Hangi Müzik Hangi Kitap için Yaratılmış?

kaktüsüm çiçeğe durursa kitaplarım müzik açar benim

Merhabalar, MaviBaloncuğum'dan tüm baloncuklara rengarenk selamlar! Bugün, aylak aylak turlarken kafamın ıssız sokaklarında, karanlık kuytularında, eski müzik listeme bir bakmak geldi içimden.👀 Sıradan bir dinleyeyim bakayım dedim. Dinledim de. Bilin bakalım ne oldu… Bazı şarkıları bazı kitaplarla eşleştirmiş minnoş beynim 😍 Normalde okuduğum kitapların içeriğini çok çabuk unutuyorum, sadece bende uyandırdığı duygu ile ana konu kalıyor bir süre sonra geriye. Ama bakınız müzik dinleyerek okuduğum kitaplara ne yapmış nöronlarım. Açıkçası ne yapmışlar tam olarak bilmiyorum ama ne yapmışlarsa iyi yapmışlar çünkü müzik dinlerken adını bile unuttuğum sevgili kitaplarımdan ayrıntılı sahneler gözümün önünde belirmeye başladılar. Yani daha önce yaşamış olduğunuz başka bir hayatın hayaletleri gibi.👻 Bir düşünsenize, kendinizi yerine koyduğunuz tüm o kahramanlar içinizde tekrar can buluyor bir müzik miktarı kadar sürede.🎶

Bunu fark edince durur muyum??? Hayır, aldım elime kâğıdı kalemi, dinlemeye başladım. Listemde ilerledikçe hangi müzikler hangi kitapları çağrıştırıyorsa not ettim. Ortaya da şöyle 5 maddelik bir liste çıktı:

·        Tom Odell - Another Love – Vampir Akademisi.
·        The Rolling Stones – Laugh, I Nearly Died – Hiçliğin Kıyısında.
·        Sade – Soldier of Love – Gece Avcısı.
·        Evanescence – My Immortal – Bana Dokunma Serisi.
·        Dev – Take Her from You- Ateş Serisi (Karen Marie Moning).

Eğer yukarıdaki serilerden okumamış olduklarınız varsa okurken eşleştirdiğim müzikleri dinleyebilirsiniz, tavsiyemdir, iyi gidiyorlar birlikte. Yok efendim siz başka müziklerle eşleştirdiyseniz buyrun yoruma geçelim. 😉

Bonus: Serisini okumadığım ama dizisinin bir kısmını izlediğim The Vampire Diaries’de şu şarkı ile eşleşmiş baloncuğumda . Malumunuz Damon Elena dans müziği idi...


·        Ed sharen- give me love- the vampire diaries demon ve elena dans sahnesi

Yorumlar