En 17 Kore Dizisi

güzel günler, güzel şeyler
Şu minnoşa bir bakın ya! güneşleniyor, gözler yumuk yumuk. Gözleri güzel deyince, bir Kore esintisi geçti mi sizden de 😍 

Kore dizileri lise yıllarımın vazgeçilmezi olmuştur hep. Üniversite yıllarımın ise… vazgeçilmezi olmaya devam ediyor.😋 çılgınlar gibi gece gündüz izlediğim, bittikten sonra deliler gibi depresyona girdiğim diziler olmuştur; ama ben BOF’u tek geçerim arkadaşlar. İlk izlediğim Kore dizisiydi, bir daha da onun gibisini izlemedim. Abartmıyorum. Boys Over Flovers gönül tahtımsa Lee Min-ho da gönlümün efendisi. Gördüğünüz gibi tüm bilindik dizileri listemde mevcut bir iki istisna dışında. İzlediğim Kore dizilerinin yer aldığı bu liste de kısa kısa yorumlarım da mevcut. Son olarak, liste bir sıralama arz etmiyor zira sonlarda da içine düşmüş olduğum diziler mevcut. Keyifli vakit geçirmenizi diliyor, sizi naçizane listemle baş başa bırakıyorum.💕

1-CITY HUNTER

·        Tür: Dram, Romantik, Aksiyon
·        IMDB Puanı: 8.3
·        Yapım Yılı: 2011
·        Bölüm Sayısı: 20
·        Oyuncular: Min-ho Lee, Min-Young Park, Sang-Jung Kim

Çoğu Kore dizisi tutkununun bildiği üzere başrolümüz Lee Min Ho. E dolayısıyla dizi de bin yılda bir rastladığımız o eşsiz dizilerden biri.😏 Romantizmi tam kıvamında, aksiyonu bol, Lee Min Ho’su yoğun mükemmeli yakalamış… Dizi, duyguyu, izleyiciye geçirme açısından da son derece etkin. Bittiğinde “Niçin bu Kore dizileri yalnızca bir sezon?😖” nidaları attıran isyanlara gark oluyorsunuz. Henüz İzlemediyseniz çok şanslısınız demektir,  5 üzerinden 10 yıldızlı dizi.😀

2-PERSONAL TASTE

·        Tür: Drama, Komedi
·        IMDB Puanı: 7.3
·        Yapım Yılı: 2010
·        Bölüm Sayısı: 16
·        Oyuncular: Min-ho Lee, Ye-jin Son, Ji-seok Kim

Aaa! Yine mi Lee Min Ho varmış.😛 Elbette varmış. O zaman, üzerine fazla konuşmaya gerek yok laptopınızı kaptığınız gibi diziye başlayın derim. Nasıl anlatsam, yazarken bile yüzümde tebessüm oluşuyor benim bu dizileri düşündüğümde.😊 Mutlu ediyor yani. Hele bir dizi melodisi var bazı sahnelerde kullandıkları, hala zil sesim olarak kullanıyorum.🎶

3-SECRET GARDEN

·        Tür: Romantik, Fantastik
·        IMDB Puanı 8.5
·        Yapım Yılı: 2010 - 2011
·        Bölüm Sayısı: 20 + 1 Özel Bölüm
·        Oyuncular: Ji-won Ha, Hyun Bin, Sang-Hyun Yoon

Şu liste puan sırasına göre oluşturulmuş olsaydı, en sona koyacağım Kore dizisi ne yazık ki Secret Garden olurdu.😔 Bu dizinin büyük bir hayran kitlesi olmasına, IMBD puanının yüksekliğine, diziyi sonuna kadar izlemiş olmama rağmen o kadar çok sevemedim, sevemiyorum. Sanırım ben Kore dizilerinde fantastik dokunuşları sevmiyorum çünkü “Kız Arkadaşım Dokuz Kuyruklu Bir Tilki” diye bir diziye de başlamaya kalkıştım. Ama yok, bir iki bölümden sonra devam edemedim. Tabii her şeyde olduğu gibi bunda da istisnalar var. Üstelik Lee Min Ho’lu bir istisnası da listemde mevcut. Velhasılıkelam bu Kore dizisini öneremiyorum çok fazla.

4-YOU'RE BEAUTIFUL

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik, Müzikal
·        IMDB Puanı 8
·        Yapım Yılı: 2009
·        Bölüm Sayısı: 16
·        Oyuncular: Shin-hye Park, Keun-Suk Jang, Yong-hwa Jung

Bu da izlerken epey eğlendiğim, güldüren, yer yer hüzünlendiren tatlış bir dizi idi. Hatırladığım kadarıyla bir müzik grubunun üyeleri arasında erkek kılığına girerek kamufle olan bir kızımız mevcuttu. Kız olduğu açığa çıkana kadar başlarından geçenleri konu edinen güzel bir gençlik dizisi idi. sevdiğim dizilerimden biriydi. Canınız dizi falan izlemek istiyorsa ve aklınızda bir şeyler yoksa tavsiye edebileceğim bir dizi.

5-THE HEIRS

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·        IMDP Puanı 7.6
·        Yapım Yılı: 2013
·        Bölüm Sayısı: 20
·        Oyuncular: Min-ho Lee, Shin-hye Park, Woo-bin Kim

Muhteşem Lee Min Ho dizilerinden biri olan ama o kadarda muhteşem olmayan bir taneydi.😵 Aklımda kızımızın hüzünlü suratı kalmış. Sanki biraz durgundu dizi. Teşbihte hata olmaz, gençlik-okul tadı filan veriyordu, ama karakterler sanki öğrenci değil de içleri geçmiş dede-ninelerdi.😞 Yani dizinin içine düşemedim de dışarıdan bir izleyiciydim sadece.

6-BOYS OVER FLOWERS

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·        IMDB Puanı 8.2
·        Yapım Yılı: 2009
·        Bölüm Sayısı: 25
·        Oyuncular: Hye-sun Koo, Min-ho Lee, Hyun-joong Kim

Gelelim bu efsane diziye, tekrar izlemek isteyebileceğiniz – benim istediğim- ender dizilerden. Film değil, kitap değil, kaç bölümlük dizi, tekrar izlemek ister mi insan?😍 Böyle bir dizi işte. Esas kızımızın “gu cun puyo!” nidaları, oğlumuzun ukalalıkları izleyiciyi kendinden geçiriyor. Kore dizisi izleyicisi olup da bu diziyi önermeyecek bir Allah’ın kulu olamaz.😏

7-PLAYFUL KISS

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·        IMDB Puanı 7.6
·        Yapım Yılı: 2010
·        Bölüm Sayısı: 16 + 7 (İnternete Özel Bölüm)
·        Oyuncular: Hyun-joong Kim, So-Min Jung, Tae-Sung Lee

Adeta şu an bir yaşıma daha girdim. En sevdiğim dizilerden birinin youtube’a özel bölümleri varmış.🙊 Bilinçsiz bir şekilde izlemediysem izleyecek 7 bölümüm daha var demektir. Tam tadında bir okul dizisi olan Playful Kiss, sınav çocuğu esas oğlan ve esas kızımızın etrafında dönüyor. Listemi beğeni sırasına göre oluşturmuş olsaydım, ilk 5’e girerdi zatı şahaneleri.

8-EMERGENCY COUPLE

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi
·        IMDP Puanı 7.2
·        Yapım Yılı: 2013 – 2014
·        Bölüm Sayısı: 21
·        Oyuncular: Ji-hyo Song, Choi Jin-Hyuk, Pil-mo Lee

Kendisi en son izlemiş olduğum Kore dizisidir. Ayrıntılı yorumum bloğumda mevcut. Tek cümleyle bende bıraktığı izlenimi ifade etmem gerekseydi: “Sonu sizi ters köşe yapan bir diziydi.” Derdim. Biraz kötü anlamda bir ters köşe.😕

9-MY LOVE FROM THE STARS

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi, Fantastik
·        IMDP Puanı 8.5
·        Yapım Yılı: 2013 – 2014
·        Bölüm Sayısı: 21
·        Oyuncular: Jennylyn Mercado, Gil Cuerva, Gabby Eigenmann

Evet, her şeyin bir istisnası oluyor. “ben kore dizisinde fantastik hareketler sevmem efendim!” demiştim ki, karşıma bu dizi çıktı. Biraz temkinli yaklaştım, Secret Garden’dan sonra ama beni tamamen ele geçirdi. Cidden çok iyiydi. Hatta Lee Min Ho’muzun son dizisi “The Legend of the Blue Sea” yi izleyenlere iddia ediyorum; kapışırlar. O da fantastik olduğu için yarıştırdım,😜 yoksa Min Ho hayranları yanlış anlamasınlar. Son olarak, konu itibariyle, uzaylı takılan esas oğlanımızla, kaprisli geçinen tatlış kızımızın hikâyesini anlatıyor dizi. Aşk var!

10-49 DAYS

·        Tür: Dram, Fantastik, Komedi, Romantik
·        IMDP Puanı 8.2
·        Yapım Yılı: 2011 - Güney Kore
·        Bölüm Sayısı: 20
·        Oyuncular: Jung Il Woo, Nam Gyu-ri, Lee Yo-won, Jo Hyun-Jae, Bae Soo-Bin

Bir saniye arkadaşlar bu dizide fantastik öge içeriyor. Ve itiraf ediyorum sevdiğim dizilerden biridir kendisi.🙈 Anlaşılan bu postta “Kore dizilerinde fantastik kurguları sevmiyorum” ön koşulumu kendi kendime çürütüyorum.😅 Konusu, kısaca, bir kaza sonucu yoğun bakıma alınan genç bir kızın hazin hikâyesini işliyor. Eğer ki, kendisiyle arasında kan bağı olmayan 3 insanın onun için döktüğü samimi gözyaşlarını 49 gün içerisinde toplamayı başarabilirse, hayata geri dönecek olan esas kızımızı izliyor, hüzünleniyor, hobi olarak yıkılıyor, yıkılmaya devam ediyoruz. Zira üzülseniz de izlemeyi bırakamıyorsunuz. İzlemeye değer Kore dizilerimden biri olduğunu itiraf ediyorum.

11-THE 1st SHOP of COFFEE PRINCE

·        Tür: Drama, Komedi, Romantik
·        IMDP Puanı 8.4
·        Yapım Yılı: 2007
·        Bölüm Sayısı: 17
·        Oyuncular: Eun-hye Yun, Seon-gyun Lee, Yoo Gong

Yine bir kılık değiştirme olayı vardı diye hatırlıyorum bu dizide de. Hayır, özellikle sevdiğimden değil denk gelmiş.😅 Yapım yılından dolayı izlerken biraz rahatsız ediciydi, görüntü kalitesi filan.. Biraz durağan bir dizi idi kendileri. İzlemezseniz bir şey kaybetmezsiniz ama aranıyorsanız izleyebilirsiniz. Hele konu olarak saklanan yalanlar, onların açığa çıkışlarını filan ilgi çekici buluyorsanız, bir deneyebilirsiniz. 

12-BIRTH of a BEAUTY

·        Tür: Romantik, Komedi
·        IMDP Puanı 7.3
·        Yapım Yılı: 2014
·        Bölüm Sayısı: 20
·        Oyuncular: Li-seong Do, Ye-seul Han, Sang-uk Joo

Konuyu sevmedim. Neden? Esas kızımız parası için evlenilmiş, hafif toplu, pek güzel olmayan biri. Sonra kullanıldığını fark eden bu kızımız, tutuyor estetik oluyor. Neymiş? İntikam alacakmış. Ne yani illa güzel mi olmak lazım intikam için. Hadi lazım. Peki, bunu estetikle mi elde etmek lazımdı. bence iç güzelliği de işin altından kalkabilirdi.💪 Tabi bu benim şahsi düşüncem. Konusunun içine dalamadığım dizilerden biriydi.

13-PRINCESS HOURS

·        Tür : Romantik, Komedi
·        IMDP Puanı 7.9
·        Yapım Yılı: 2007
·        Bölüm : 20
·        Oyuncular: Eun-hye Yun, Ji-hun Ju, Ji-hyo Song

Hayır efendim, yayın yılından dolayı hiçte sıkıntı çekerek izlemedim!😂 dizi ilk 10’uma girer nitelikte konu itibariyle bana orijinal gelen bir diziydi. Konusu ne miydi? Efendim bir prens var. Evlendirilecek. Halktan biriyle. Belki bir rakibi de olabilir. Gerisini anlatmıyorum. Güzel dizi izleyin derim.

14-KILL ME HEAL ME

·        Türü: Romantik, Komedi, Tıp
·        IMDP Puanı 8.5
·        Yapım yılı: 2015
·        Bölüm Sayısı: 20
·        Oyuncular: Seong Ji, Jeong-eum Hwang, Won-young Choi

Kendileri yakınlarda izlemiş olduğum Kore dizilerindendir.😁 Sevmiştim. Bir iki komik sahnesini sanırım asla unutamayacağım. içeriğine geçelim o zaman: Konusu itibariyle Dissosiyatif Kimlik Bozukluğu olan bir genç adamın aşkından bahseden yapım, içerisinde “tıp” dokunuşu olduğundan da olsa gerek listemde kalıcı yerini kapmış bulunuyor. Neyse efendim, genç adam bir psikiyatrist ile tanışır ve dünyası değişir. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, dizide bir aşk üçgeni var. Ama bildiğiniz üçgenlerden değil. Romantik komedi severler mutlaka izlemeli. 💞

15-DREAM HIGH

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik, Müzikal
·        IMDP Puanı 7.8
·        Yapım Yılı: 2011
·        Bölüm Sayısı: 16
·        Oyuncular: Jin-young Park, Suzy Bae

İşte bu iki sezonluk nadir Kore dizilerinden bir tanesi. İtiraf ediyorum ki ikinci sezonunu izlemedim.😅 Çünkü birinciye (karakterlerine, hikayesine..) o kadar bağlanmışım ki oyuncu değişikliği ile karşılaşınca izlemeye devam edemedim. Kıymetli okul konulu yapımlardan biri olduğunu düşünüyorum. Okul dizisi arıyorsanız ve bunu izlemediyseniz bir göz atın derim.

16-TO THE BEAUTIFUL YOU

·        Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·        IMDP Puanı 7.3
·        Yapım Yılı: 2012
·        Bölüm Sayısı: 16
·        Oyuncular: Sulli Choi, Kwang-Hee Hwang, Ha-neul Kang  
 
Ya ama bu da çok minnoştu kiiii. Hiç birini bir diğerinden ayıramıyorum ki ben. 😖 Bu dizide okul temalı ama bir ince spor itemı da var. Yani double minnoş. Okul dizilerinde ilk sıra BOF’un ise ikinci sıra da TO THE BEAUTIFUL YOU’nun olmalı. İlgililere duyurulur efendim.
                                                
17-The LEGEND of the BLUE SEA

·        Tür: Romantik, Fantastik
·        IMBD Puanı: 8.2
·        Yapım Yılı: 2016
·        Bölüm Sayısı: 20
·        Oyuncular: Jun Ji-Hyun, Lee Min-Ho

Evet, son Lee Min Ho dizimizle kapanışı yapıyorum o zaman. FANTASTİK bir diziydi arkadaşlar tamam mı?😅 Deniz kızı vardı içinde.😅😅 Başroldeki kızı beğenemedim sadece, onun dışında kurgu-murgu demedim izledim bir solukta. The Heirs’ten daha iyi bir Min-Ho dizisi olduğunu düşünüyorum naçizane.




Gördüğünüz gibi izlediğim tüm Kore dizilerini seviyorum, birini diğerinden ayıramıyorum. Ama çok hoşlandıklarım ve biraz az hoşlandıklarım diye sınıflandırabiliyor ve eleştiriyorum. Listedekilerin hepsini gözüm gibi seviyorum, ama bazılarını da gözümün bebeği gibi seviyorum.😁💘

Yorumlar