En 17 Kore Dizisi
Şu minnoşa bir bakın ya! güneşleniyor, gözler yumuk yumuk. Gözleri güzel deyince, bir Kore esintisi geçti mi sizden de 😍
Kore dizileri lise yıllarımın vazgeçilmezi olmuştur hep. Üniversite yıllarımın ise… vazgeçilmezi olmaya devam ediyor.😋 çılgınlar gibi gece gündüz izlediğim, bittikten sonra deliler gibi depresyona girdiğim diziler olmuştur; ama ben BOF’u tek geçerim arkadaşlar. İlk izlediğim Kore dizisiydi, bir daha da onun gibisini izlemedim. Abartmıyorum. Boys Over Flovers gönül tahtımsa Lee Min-ho da gönlümün efendisi. Gördüğünüz gibi tüm bilindik dizileri listemde mevcut bir iki istisna dışında. İzlediğim Kore dizilerinin yer aldığı bu liste de kısa kısa yorumlarım da mevcut. Son olarak, liste bir sıralama arz etmiyor zira sonlarda da içine düşmüş olduğum diziler mevcut. Keyifli vakit geçirmenizi diliyor, sizi naçizane listemle baş başa bırakıyorum.💕
1-CITY HUNTER
·
Tür: Dram, Romantik, Aksiyon
·
IMDB Puanı: 8.3
·
Yapım Yılı: 2011
·
Bölüm Sayısı: 20
·
Oyuncular: Min-ho Lee, Min-Young Park,
Sang-Jung Kim
Çoğu Kore
dizisi tutkununun bildiği üzere başrolümüz Lee Min Ho. E dolayısıyla dizi de
bin yılda bir rastladığımız o eşsiz dizilerden biri.😏 Romantizmi tam kıvamında,
aksiyonu bol, Lee Min Ho’su yoğun mükemmeli yakalamış… Dizi, duyguyu,
izleyiciye geçirme açısından da son derece etkin. Bittiğinde “Niçin bu Kore
dizileri yalnızca bir sezon?😖” nidaları attıran isyanlara gark oluyorsunuz.
Henüz İzlemediyseniz çok şanslısınız demektir,
5 üzerinden 10 yıldızlı dizi.😀
2-PERSONAL
TASTE
·
Tür: Drama, Komedi
·
IMDB Puanı: 7.3
·
Yapım Yılı: 2010
·
Bölüm Sayısı: 16
·
Oyuncular: Min-ho Lee, Ye-jin Son, Ji-seok Kim
Aaa! Yine
mi Lee Min Ho varmış.😛 Elbette varmış. O zaman, üzerine fazla konuşmaya gerek
yok laptopınızı kaptığınız gibi diziye başlayın derim. Nasıl anlatsam, yazarken
bile yüzümde tebessüm oluşuyor benim bu dizileri düşündüğümde.😊 Mutlu ediyor
yani. Hele bir dizi melodisi var bazı sahnelerde kullandıkları, hala zil sesim
olarak kullanıyorum.🎶
3-SECRET
GARDEN
·
Tür: Romantik, Fantastik
·
IMDB Puanı 8.5
·
Yapım Yılı: 2010 - 2011
·
Bölüm Sayısı: 20 + 1 Özel Bölüm
·
Oyuncular: Ji-won Ha, Hyun Bin, Sang-Hyun Yoon
Şu liste
puan sırasına göre oluşturulmuş olsaydı, en sona koyacağım Kore dizisi ne yazık
ki Secret Garden olurdu.😔 Bu dizinin büyük bir hayran kitlesi olmasına, IMBD
puanının yüksekliğine, diziyi sonuna kadar izlemiş olmama rağmen o kadar çok sevemedim,
sevemiyorum. Sanırım ben Kore dizilerinde fantastik dokunuşları sevmiyorum
çünkü “Kız Arkadaşım Dokuz Kuyruklu Bir Tilki” diye bir diziye de başlamaya
kalkıştım. Ama yok, bir iki bölümden sonra devam edemedim. Tabii her şeyde olduğu
gibi bunda da istisnalar var. Üstelik Lee Min Ho’lu bir istisnası da listemde
mevcut. Velhasılıkelam bu Kore dizisini öneremiyorum çok fazla.
4-YOU'RE
BEAUTIFUL
·
Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik, Müzikal
·
IMDB Puanı 8
·
Yapım Yılı: 2009
·
Bölüm Sayısı: 16
·
Oyuncular: Shin-hye Park, Keun-Suk Jang,
Yong-hwa Jung
Bu da
izlerken epey eğlendiğim, güldüren, yer yer hüzünlendiren tatlış bir dizi idi.
Hatırladığım kadarıyla bir müzik grubunun üyeleri arasında erkek kılığına
girerek kamufle olan bir kızımız mevcuttu. Kız olduğu açığa çıkana kadar
başlarından geçenleri konu edinen güzel bir gençlik dizisi idi. sevdiğim
dizilerimden biriydi. Canınız dizi falan izlemek istiyorsa ve
aklınızda bir şeyler yoksa tavsiye edebileceğim bir dizi.
5-THE HEIRS
·
Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·
IMDP Puanı 7.6
·
Yapım Yılı: 2013
·
Bölüm Sayısı: 20
·
Oyuncular: Min-ho Lee, Shin-hye Park, Woo-bin
Kim
Muhteşem
Lee Min Ho dizilerinden biri olan ama o kadarda muhteşem olmayan bir taneydi.😵 Aklımda
kızımızın hüzünlü suratı kalmış. Sanki biraz durgundu dizi. Teşbihte hata olmaz,
gençlik-okul tadı filan veriyordu, ama karakterler sanki öğrenci değil de
içleri geçmiş dede-ninelerdi.😞 Yani dizinin içine düşemedim de dışarıdan bir
izleyiciydim sadece.
6-BOYS OVER
FLOWERS
·
Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·
IMDB Puanı 8.2
·
Yapım Yılı: 2009
·
Bölüm Sayısı: 25
·
Oyuncular: Hye-sun Koo, Min-ho Lee, Hyun-joong
Kim
Gelelim bu
efsane diziye, tekrar izlemek isteyebileceğiniz – benim istediğim- ender
dizilerden. Film değil, kitap değil, kaç bölümlük dizi, tekrar izlemek ister mi
insan?😍 Böyle bir dizi işte. Esas kızımızın “gu cun puyo!” nidaları, oğlumuzun
ukalalıkları izleyiciyi kendinden geçiriyor. Kore dizisi izleyicisi olup da bu
diziyi önermeyecek bir Allah’ın kulu olamaz.😏
7-PLAYFUL
KISS
·
Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·
IMDB Puanı 7.6
·
Yapım Yılı: 2010
·
Bölüm Sayısı: 16 + 7 (İnternete Özel Bölüm)
·
Oyuncular: Hyun-joong Kim, So-Min Jung,
Tae-Sung Lee
Adeta şu
an bir yaşıma daha girdim. En sevdiğim dizilerden birinin youtube’a özel bölümleri
varmış.🙊 Bilinçsiz bir şekilde izlemediysem izleyecek 7 bölümüm daha var
demektir. Tam tadında bir okul dizisi olan Playful Kiss, sınav çocuğu esas
oğlan ve esas kızımızın etrafında dönüyor. Listemi beğeni sırasına göre
oluşturmuş olsaydım, ilk 5’e girerdi zatı şahaneleri.
8-EMERGENCY
COUPLE
·
Tür: Dram, Romantik, Komedi
·
IMDP Puanı 7.2
·
Yapım Yılı: 2013 – 2014
·
Bölüm Sayısı: 21
·
Oyuncular: Ji-hyo Song, Choi Jin-Hyuk, Pil-mo
Lee
Kendisi en
son izlemiş olduğum Kore dizisidir. Ayrıntılı yorumum bloğumda mevcut. Tek
cümleyle bende bıraktığı izlenimi ifade etmem gerekseydi: “Sonu sizi ters köşe
yapan bir diziydi.” Derdim. Biraz kötü anlamda bir ters köşe.😕
9-MY LOVE FROM THE STARS
· Tür: Dram, Romantik, Komedi, Fantastik
· IMDP Puanı 8.5
· Yapım Yılı: 2013 – 2014
· Bölüm Sayısı: 21
· Oyuncular: Jennylyn Mercado, Gil Cuerva, Gabby Eigenmann
Evet, her şeyin bir istisnası oluyor. “ben kore dizisinde fantastik hareketler sevmem efendim!” demiştim ki, karşıma bu dizi çıktı. Biraz temkinli yaklaştım, Secret Garden’dan sonra ama beni tamamen ele geçirdi. Cidden çok iyiydi. Hatta Lee Min Ho’muzun son dizisi “The Legend of the Blue Sea” yi izleyenlere iddia ediyorum; kapışırlar. O da fantastik olduğu için yarıştırdım,😜 yoksa Min Ho hayranları yanlış anlamasınlar. Son olarak, konu itibariyle, uzaylı takılan esas oğlanımızla, kaprisli geçinen tatlış kızımızın hikâyesini anlatıyor dizi. Aşk var!
10-49 DAYS
·
Tür: Dram, Fantastik, Komedi, Romantik
·
IMDP Puanı 8.2
·
Yapım Yılı: 2011 - Güney Kore
·
Bölüm Sayısı: 20
·
Oyuncular: Jung Il Woo, Nam Gyu-ri, Lee
Yo-won, Jo Hyun-Jae, Bae Soo-Bin
Bir saniye
arkadaşlar bu dizide fantastik öge içeriyor. Ve itiraf ediyorum sevdiğim
dizilerden biridir kendisi.🙈 Anlaşılan bu postta “Kore dizilerinde fantastik
kurguları sevmiyorum” ön koşulumu kendi kendime çürütüyorum.😅 Konusu, kısaca, bir kaza
sonucu yoğun bakıma alınan genç bir kızın hazin hikâyesini işliyor. Eğer ki,
kendisiyle arasında kan bağı olmayan 3 insanın onun için döktüğü samimi
gözyaşlarını 49 gün içerisinde toplamayı başarabilirse, hayata geri dönecek
olan esas kızımızı izliyor, hüzünleniyor, hobi olarak yıkılıyor, yıkılmaya
devam ediyoruz. Zira üzülseniz de izlemeyi bırakamıyorsunuz. İzlemeye değer
Kore dizilerimden biri olduğunu itiraf ediyorum.
11-THE 1st
SHOP of COFFEE PRINCE
·
Tür: Drama, Komedi, Romantik
·
IMDP Puanı 8.4
·
Yapım Yılı: 2007
·
Bölüm Sayısı: 17
·
Oyuncular: Eun-hye Yun, Seon-gyun Lee, Yoo
Gong
Yine bir
kılık değiştirme olayı vardı diye hatırlıyorum bu dizide de. Hayır, özellikle
sevdiğimden değil denk gelmiş.😅 Yapım yılından dolayı izlerken biraz rahatsız
ediciydi, görüntü kalitesi filan.. Biraz
durağan bir dizi idi kendileri. İzlemezseniz bir şey kaybetmezsiniz ama
aranıyorsanız izleyebilirsiniz. Hele konu olarak saklanan yalanlar, onların
açığa çıkışlarını filan ilgi çekici buluyorsanız, bir deneyebilirsiniz.
12-BIRTH of a
BEAUTY
·
Tür: Romantik, Komedi
·
IMDP Puanı 7.3
·
Yapım Yılı: 2014
·
Bölüm Sayısı: 20
·
Oyuncular: Li-seong Do, Ye-seul Han, Sang-uk
Joo
Konuyu
sevmedim. Neden? Esas kızımız parası için evlenilmiş, hafif toplu, pek güzel
olmayan biri. Sonra kullanıldığını fark eden bu kızımız, tutuyor estetik
oluyor. Neymiş? İntikam alacakmış. Ne yani illa güzel mi olmak lazım intikam için. Hadi
lazım. Peki, bunu estetikle mi elde etmek lazımdı. bence iç güzelliği de işin altından kalkabilirdi.💪 Tabi bu benim şahsi düşüncem.
Konusunun içine dalamadığım dizilerden biriydi.
13-PRINCESS
HOURS
·
Tür : Romantik, Komedi
·
IMDP Puanı 7.9
·
Yapım Yılı: 2007
·
Bölüm : 20
·
Oyuncular: Eun-hye Yun, Ji-hun Ju, Ji-hyo Song
Hayır
efendim, yayın yılından dolayı hiçte sıkıntı çekerek izlemedim!😂 dizi ilk
10’uma girer nitelikte konu itibariyle bana orijinal gelen bir diziydi. Konusu
ne miydi? Efendim bir prens var. Evlendirilecek. Halktan biriyle. Belki bir
rakibi de olabilir. Gerisini anlatmıyorum. Güzel dizi izleyin derim.
14-KILL ME
HEAL ME
·
Türü: Romantik, Komedi, Tıp
·
IMDP Puanı 8.5
·
Yapım yılı: 2015
·
Bölüm Sayısı: 20
·
Oyuncular: Seong Ji, Jeong-eum Hwang,
Won-young Choi
Kendileri yakınlarda izlemiş olduğum
Kore dizilerindendir.😁 Sevmiştim. Bir iki komik sahnesini sanırım asla
unutamayacağım. içeriğine geçelim o zaman: Konusu itibariyle Dissosiyatif
Kimlik Bozukluğu olan bir genç adamın aşkından bahseden yapım, içerisinde “tıp”
dokunuşu olduğundan da olsa gerek listemde kalıcı yerini kapmış bulunuyor. Neyse
efendim, genç adam bir psikiyatrist ile tanışır ve dünyası değişir. Şunu da
söylemeden geçemeyeceğim, dizide bir aşk üçgeni var. Ama bildiğiniz üçgenlerden
değil. Romantik komedi severler mutlaka izlemeli. 💞
15-DREAM HIGH
·
Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik, Müzikal
·
IMDP Puanı 7.8
·
Yapım Yılı: 2011
·
Bölüm Sayısı: 16
·
Oyuncular: Jin-young Park, Suzy Bae
İşte bu
iki sezonluk nadir Kore dizilerinden bir tanesi. İtiraf ediyorum ki ikinci sezonunu
izlemedim.😅 Çünkü birinciye (karakterlerine, hikayesine..) o kadar bağlanmışım
ki oyuncu değişikliği ile karşılaşınca izlemeye devam edemedim. Kıymetli okul
konulu yapımlardan biri olduğunu düşünüyorum. Okul dizisi arıyorsanız ve bunu
izlemediyseniz bir göz atın derim.
16-TO THE
BEAUTIFUL YOU
·
Tür: Dram, Romantik, Komedi, Gençlik
·
IMDP Puanı 7.3
·
Yapım Yılı: 2012
·
Bölüm Sayısı: 16
·
Oyuncular: Sulli Choi, Kwang-Hee Hwang, Ha-neul
Kang
Ya ama bu da çok minnoştu kiiii. Hiç
birini bir diğerinden ayıramıyorum ki ben. 😖 Bu dizide okul temalı ama bir ince
spor itemı da var. Yani double minnoş. Okul dizilerinde ilk sıra BOF’un ise
ikinci sıra da TO THE BEAUTIFUL YOU’nun olmalı. İlgililere duyurulur efendim.
17-The LEGEND
of the BLUE SEA
·
Tür: Romantik, Fantastik
·
IMBD Puanı: 8.2
·
Yapım Yılı: 2016
·
Bölüm Sayısı: 20
·
Oyuncular: Jun Ji-Hyun, Lee Min-Ho
Evet, son Lee Min Ho dizimizle
kapanışı yapıyorum o zaman. FANTASTİK bir diziydi arkadaşlar tamam mı?😅 Deniz
kızı vardı içinde.😅😅 Başroldeki kızı beğenemedim sadece, onun dışında kurgu-murgu
demedim izledim bir solukta. The Heirs’ten daha iyi bir Min-Ho dizisi olduğunu
düşünüyorum naçizane.
Gördüğünüz
gibi izlediğim tüm Kore dizilerini seviyorum, birini diğerinden ayıramıyorum.
Ama çok hoşlandıklarım ve biraz az hoşlandıklarım diye sınıflandırabiliyor ve
eleştiriyorum. Listedekilerin hepsini gözüm gibi seviyorum, ama bazılarını da
gözümün bebeği gibi seviyorum.😁💘
Yorumlar
Yorum Gönder